آخرین دیدگاه‌ها
    ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

    آشنایی با نرم افزار کایرال

    فهرست

    آشنایی با نرم افزار کایرال

    درصد بسیار زیادی از پروژه های کوچک و بزرگ در حوزه تاسیسات ساختمان توسط استادکاران اجرا می شود . که نتیجه این امر به دلیل عدم رعایت اصول مباحث طراحی مهندسی و فنی و عدم اجرای درست در این پروژه ها(اگرچه این مشکلات در پروژه های مهندسی ساز در کشور ما نیز دیده می شود) به افزایش هزینه اولیه پروژه بدلیل طراحی و برآورد تجهیزات کمتر و یا بیش از ظرفیت مورد نیاز تجهیزات منجر خواهد شد که در نهایت افزایش مصرف انرژی  را بدنبال خواهد داشت. بهمین جهت شرکت “مهرکام داده پردازان نواندیشان” با توسعه نرم افزای تحت وب که بدلیل داشتن ظاهری ساده و اجرای روی هر دیوایسی از جمله موبایل و تبلت و با داشتن بخش محاسبات سریع که بتواند استادکاران را در انجام برآورد تجهیزات و ارائه نقشه های اجرایی یاری رساند و هم بدلیل داشتن بخشهایی نظیر محاسبات دقیق بارهای حرارتی و برودتی و تهیه دفترچه محاسبات و انتخاب دقیق تجهیزات برای طراحان و مشاوران این صنعت قابل استفاده باشد.

     

    آشنایی با نرم افزار کایرال
    شکل شماره 1

    چرا نرم افزار کایرال؟

    مهمترین مزیت نرم افزار کایرال ، در دسترس بودن آن است. فرض کنید شما نرم افزاری شبیه به کریر که علاوه بر محاسبه بار حرارتی و برودتی ، دفترچه محاسبات فارسی ، نقشه های اجرایی و … تهیه کرده و در تلفن همراه شما در دسترس می باشد. می توانید بینهایت پروژه در فضای نرم افزار بصورت آنلاین تهیه کنید و هر زمان به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید . میتوانید از فروشگاه های تحت پوشش نرم افزار لیست قیمت بروز تجهیزات تهیه کنید. این مزیت برای پیمانکاران بسیار کارآمد خواهد بود . زیرا کایرال در کوتاه ترین زمان برآورد تجهیزات انجام داده و نقشه موتورخانه به همراه لیست قیمت دراختیارتان قرار می دهد.

    علاوه بر این موارد نرم افزار دارای ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد که برای کمک به مهندسان و استادکاران طراحی شده است. این ابرازها شامل بخش محاسبات سریع موتورخانه  می باشد. این بخش روزبه روز توسعه پیدا کرده و ابزارهای متنوعی در اختیار شما قرار خواهد داد.

    نرم افزار کایرال چه ورودی هایی دریافت میکند؟

    شما میتوانید بی نهایت پروژه در کایرال تعریف کنید. هر پروژه میتواند شامل چندین موتورخانه باشد. سپس برای هر موتورخانه تجهیزات مختلف مثل استخر ، جکوزی ، سیستم گرمایشی ، سرمایشی ، رایزرهای آبرسانی و سرمایش و گرمایش و مناطق آبرسانی و سرمایش و گرمایش و … تعریف کنید.

    به کمک کایرال قادر خواهید بود از یک پروژه موتورخانه استخر و یا جکوزی ساده گرفته تا محاسبه دقیق بار حرارتی و برودتی در چند منطقه به همراه سیستم آبرسانی در چند منطقه را مدل سازی کنید. نرم افزار کایرال در بخش محاسبات بارحرارتی و برودتی از موتور محاسباتی Energy Plus  کمک گرفته است ، موتوری که در سال 2001 منتشر شد و بسیاری از نرم افزارها از جمله Design Builder و OpenStudio  نیز از این موتور برای محاسبات بارهای سرمایشی و گرمایشی استفاده کرده اند. سایر بخش ها بصورت اختصاصی نظیر شبیه سازی سیستم آبرسانی و ارائه دفترچه محاسبات ، طراحی نقشه های موتورخانه و … توسط شرکت “مهرکام داده پردازان نواندیشان” طراحی و توسعه یافته است. در شکل شماره 1 بصورت شماتیک ورودی ها و خروجی های نرم افزار نمایش داده شده است.

    شکل شماره 2

    بطور کلی موتورخانه در نرم افزار کایرال به سه بخش کلی تقسیم می شود ، بخش سرمایش و گرمایش ، بخش آبرسانی و سایربارهای حرارتی نظیر استخر و جکوزی . نرم افزار برای انجام محاسبات بخش سرمایش و گرمایش موتورخانه نیاز به تعریف فضاهای خشک دارد ، نرم افزار با استفاده از اطلاعات دقیق فضاهای خشک ، اطلاعات آب و هوایی ، اطلاعات عناصری مانند دیوار ، سقف و پنجره و … اقدام به محاسبه دقیق بارهای حرارتی و برودتی می کند. همچنین میتوان برای پروژه های کوچک و یا به منظور برآورد سریع تجهیزات موتورخانه به صورت سر انگشتی محاسبات بارهای سرمایشی و گرمایشی فضاهای مختلف را محاسبه کرده و در پنجره فضاهای خشک نتایج را وارد کرد .

    توجه !!! “فعلا” نسخه اول  کایرال بصورت تحت وب برای طراحی موتورخانه استخر و جکوزی برای قشر شاغل در حوزه طراحی و اجرای موتورخانه های استخر و جکوزی در دسترس خواهد بود و بزودی بخش های ذکر شده به نرم افزار افزوده خواهد شد.

    خروجی نرم افزار کایرال چیست؟

    دفترچه محاسبات و مستندات طراحی :

    یکی از قابلیتهای کایرال انتخاب تجهیزات براساس محاسبات ، از بانک اطلاعاتی نرم افزار که شامل تجهیزات مختلف با برندهای مختلف می باشد. کایرال پس از محاسبات اقدام به تهیه مستندات مهندسی شامل کلیه فرمولها کرده و این دفترچه محاسبات را در دو واحد متریک و انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد. (شکل شماره 3)

    شکل شماره 3

    نقشه خودکار فلودیاگرام موتورخانه :

    یکی دیگر از قابلیتهای منحصر به فرد کایرال ، تهیه خودکار نقشه موتورخانه در فرمتهای DWG و PDF می باشد. نرم افزار از یک هوش مصنوعی اختصاصی با نام TimeFall برای طراحی نقشه موتورخانه استفاده می کند. TimeFall براساس تعداد و نوع تجهیزات نقشه کامل مدارات موتورخانه به همراه تمامی جزئیات اجرایی ارائه می دهد.(شکل شماره 4)

    شکل شماره 4

    لوله کشی کاسه استخر و جکوزی و برآورد لوله و اتصالات :

    یکی دیگر از قابلیتهای منحصر به فرد کایرال طراحی نقشه های لوله کشی و برآورد لوله و اتصالات می باشد. این مهم بر عهده TimeFall می باشد. فعلا این هوش مصنوعی نقشه های مدارات کاسه استخر و جکوزی را طراحی و ترسیم میکند و در آینده ای بسیار نزدیک لوله کشی سیستم های آبرسانی ، سرمایش و گرمایش را نیز طراحی خواهد کرد. (اندکی پس از انتشار نرم افزار نسخه استخر و جکوزی این مورد به محصول اضافه خواهد شد.)

    تهیه پیشفاکتور از فروشگاه های تحت پوشش :

    کاربر میتواند درکنار تهیه نقشه موتورخانه و لوله کشی ها ، پیشفاکتور آنلاین تجهیزات موتورخانه را از فروشگاه های تحت پوشش دریافت نماید.(اندکی بعد از انتشار پیشفاکتور ریز اتصالات نیز قابل دریافت خواهد بود)

    شکل شماره 5

    چه کسانی میتوانند از نرم افزار کایرال نسخه استخر و جکوزی استفاده کنند؟

    شرکتهای تامین کننده تجهیزات استخر و جکوزی :

    کارشناسان شرکتهای تامین کننده تجهیزات استخر و جکوزی می توانند به کمک نرم افزار کایرال در کوتاه ترین زمان ممکن برآورد دقیق تجهیرات و لوله و اتصالات(بزودی) پروژه های خود را بدست آورند.

    شرکتهای تولید کننده و یا وارد کننده تجهیزات استخر و جکوزی می توانند فروشگاه مجازی متصل به نرم افزار خود را داشته باشند و محصولات خود را وارد کرده و قیمت برای آن تعیین کنند. (بطور مثال در شکل شماره 6 بخش فروشگاه مبدل حرارتی نمایش داده شده است ، در کنار مشخصات فنی مبدل حرارتی یک ستون برای قیمت گذاری در جدول درج شده است که می توانید به راحتی قیمت محصول خود را درج کنید)

    شکل شماره 6

    در این صورت بعد از طراحی پروژه نرم افزار پیشفاکتور با مشخصات و قیمتهای درج شده در اختیارتان قرار می دهد که نتیجه این امر کاهش فرآیند طراحی و برآورد قیمت و … می باشد. مهمترین اینکه مشخصات فروشگاه در داشبورد تمامی کاربران نرم افزار کایرال قرار میگیرد. که این بدان معناست که کاربران مختلف از سرتاسر منطقه فعالیت شما میتوانند به کمک نرم افزار کایرال پروژه خود را انجام داده و از فروشگاه شما قیمت آنلاین دریافت کرده و از طریق راه های ارتباطی برای خرید محصول با شما در ارتباط باشند.

     

    مجریان موتورخانه استخر و جکوزی :

    مجریان و پیمانکاران شاغل در حوزه موتورخانه های استخر و جکوزی ، می توانند به کمک نرم افزار کایرال برآورد دقیق تجهیرات ، لوله و اتصالات ، نقشه های لوله کشی و موتورخانه را به راحتی از نرم افزار دریافت کرده  و از فروشگاه های مختلف تجهیزات استخر و جکوزی استعلام قیمت آنلاین دریافت کنند. نگران استفاده از نرم افزار نباشید . نرم افزار کایرال با داشتن ظاهری ساده و اجرا برروی موبایل و داشتن بخش محاسبات سریع می تواند به شما در طراحی دقیق موتورخانه کمک کند. حواسمان به طراحی شما هست . با انتخاب فروشگاه و ورود به بخش انتخاب سریع از پارامترهای طراحی پیشفرض فروشگاه برای انتخاب تجهیزات پروژه شما استفاده می شود یعنی طراحی شما بصورت غیر مستقیم کنترل خواهد شد.

     

    نرم افزار کایرال برای شما فرصت کسب درآمد ایجاد خواهد کرد

    بزودی امکانی فرآهم خواهد شد که استادکاران بتوانند پروژه های خود را در داخل نرم افزار تعریف کنند . با انجام این کار مهندسان عضو نرم افزار کایرال خواهند توانست با ابزارهای نرم افزار پروژه های این عزیزان را طراحی کرده و کسب درآمد داشته باشند و همچنین هدف نرم افزار که بهبود شرایط طراحی که پیش تر در ابتدای مقاله ذکر شد محقق شود. این قابلیت پس از راه اندازی بخش محاسبات دقیق بارهای حرارتی و برودتی به نرم افزار افزوده خواهد شد.

     

    برنامه آینده نرم افزار کایرال چیست؟

    نرم افزار کایرال در بخش محاسبات بارحرارتی و برودتی از موتور محاسباتی Energy Plus  کمک گرفته است ، در اولین قدم این مورد به همراه تهیه نقشه های اجرای و دفترچه محاسبات برای کل موتورخانه با هر ابعادی افروده خواهد شد.

    برای ورود به نرم افزار و آشنایی کامل به بخشهای نرم افزار مقالات ذیل را مطالعه نمایید:

    آموزش طراحی موتورخانه استخر به کمک نرم افزار کایرال

     

    از شما کاربران خواهش میکنیم نظرات پیشنهادات و خطاهای موجود را به ما گزارش کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پیشنهادات شما اعمال و خطاهای احتمالی برطرف شوند.

    اگر از نرم افزار استفاده میکنید حتما پیج مخصوص نرم افزار در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا از آخرین اخبار ، آپدیتها و تخفیف های نرم افزار مطلع شوید:

    کانال کایرال در تلگرام : https://t.me/chiralsoftwarechannel

    گروه پرسش و پاسخ مخصوص کاربران نرم افزار : https://t.me/ChiralMembers

    کانال کایرال در اینستاگرام : https://www.instagram.com/chiral.ir/

    آمارگیر وبلاگ