آخرین دیدگاه‌ها
    ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

    آموزش نرم افزار انرژی پلاس – مقدماتی بخش اول

    فهرست

    در بخش اول آموزش نرم افزار انرژی پلاس به معرفی نرم افزار خواهیم پرداخت ، سپس طریقه دانلود و راه اندازی نرم افزار را آموزش خواهیم داد. شاید نرم افزار انرژی پلاس بدلیل نداشتن محیطی با تجربه کاربری بالا به طور مستقیم در انجام پروژه ها کاربرد نداشته باشد ولی به عنوان موتوری قوی و قابل اعتماد با امکانات زیاد به عنوان هسته اصلی نرم افزارهای محاسباتی استفاده شده است، پس در نتیجه آموزش کامل نرم افزار میتواند به درک بهتر از سایر نرم افزارها به مخاطب کمک شایانی کند. nergyPlus™ موتور رایگان منبع باز مدل سازی انرژی کل ساختمان (BEM) DOE است که جانشین DOE-2.1E شده است. EnergyPlus که از سال 1997 در حال توسعه است، پیشرفته ترین دانش BEM را در یک موتور جامع و قوی که به طور مداوم در حال توسعه است بهمراه دارد . BTO دو به‌روزرسانی سالانه برای EnergyPlus منتشر می‌کند، یکی در اکتبر و دیگری در آوریل هرسال . EnergyPlus نرم افزاری قدرتمند برای شبیه سازی انرژی و محاسبات بارهای حرارتی و برودتی ساختمان است که با دقت و سرعت بسیار زیادی میتواند شبیه سازی کاملی از ساختمان های مختلف با متریال های مختلف ارائه دهد . شما در نرم افزار میتوانید انواع مصالح ساختمانی ، پنجره های چندجداره ، سایه بانها و .. را به کمک اطلاعات کامل نرم افزار شبیه سازی کنید و انواع سیستمهای تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از تجهیزات دیگر را برای ساختمان در نظر گرفته و محاسبات بارهای حرارتی و برودتی و آنالیز انرژی را برای ساختمان خود انجام دهید .

    EnergyPlus شامل مجموعه بزرگی از مدل های تهویه مطبوع و اجزای سیستمهای تهویه است.EnergyPlus بر اساس روش استاندارد ASHRAE 140 تست شده است. در سال 2003، EnergyPlus جایزه R&D 100 را دریافت کرد. مهمترین انجمن برای رفع اشکالات و پرسش و پاسخ در مورد نرم افزار انرژی پلاس و یا نرم افزارهایی که از این موتور استفاده میکنند توسط سایت UnmetHours ارائه می شود – توسعه دهندگان EnergyPlus و کاربران پیشرفته اعلان های ایمیلی را از انجمن دریافت می کنند و اکثر سوالات در عرض چند ساعت پاسخ داده می شوند . لازم به ذکر است نرم افزار کایرال در داخل کشور توسط شرکت “مهرکام داده پردازان نواندیشان” نیز از این موتور برای محاسبات بار سرمایشی و گرمایشی استفاده میکند .

    آموزش نرم افزار انرژی پلاس – دانلود نرم افزار :

    برای دانلود نرم افزار به سایت EnergyPlus.net مراجعه کنید ، در صفحه اول گزینه دانلود نرم افزار بوضوح قابل مشاهده است . با کلیک بر روی آن به صفحه دانلود هدایت می شوید .

    آموزش نرم افزار انرژی پلاس

    همانطور که مشاهده میکنید ، نرم افزار برای پلتفورم های مختلف قابل دانلود است . در بخش Recent Releases میتوانید ورژن های مختلف نرم افزار را دانلود کنید . نصب نرم افزار بسیار ساده است ، نکته قابل توجه در زمان زمان نصب در زمان انتخاب Select Components تمامی بخش ها نظیر فایلهای مثال ، اطلاعات متریال های مختلف و .. را انتخاب کنید تا همزمان با نرم افزار نصب شوند چرا که در آموزش های آینده از آنها استفاده خواهیم کرد . با اجرای نرم افزار پنجره اصلی نمایان میشود .

    پنجره اصلی

    پنجره اصلی نرم افزار بسیار ساده طراحی شده است ، اطلاعات نرم افزار براساس فایلهای متنی با پسوند idf ذخیره میشوند ، برای تغییر در فایل ها دو راه وجود دارد ، استفاده از NotPad و یا نرم افزارهای ویرایش متن که کار سختی می باشد ، یا استفاده از محیط IDF Editor موجود در خود نرم افزار. در ادامه آموزش های آینده با بخش های مختلف نرم افزار آشنا خواهیم شد و پروژه های مختلف براساس سیستم های موجود در ایران انجام خواهیم داد . لازم به ذکر است نرم افزار کایرال در داخل کشور نیز از این موتور برای محاسبات دقیق بارهای حرارتی و برودتی استفاده مکیند.

    منبع :

    energyplus.net

    آمارگیر وبلاگ