آخرین دیدگاه‌ها
    ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

    محاسبه و انتخاب منبع بالانس

    فهرست

    محاسبه و انتخاب منبع بالانس :

    در روش اسکیمری در طراحی لوله کشی استخر و جکوزی ، فاصله چند سانتیمتری دهانه اسکیمر با سطح استخر همانند منبع بالانس عمل کرده به همین دلیل در این روش نیازی به نصب منبع بالانس نیست ولی برای اجرای روش سرریزی در استخر و جکوزی، لازم است یک مخزن بالانس یا منبع تعادلی در نظر گرفت. این منبع تعادلی شامل دو بخش است: بخشی که همیشه پر از آب است و بخش دیگری که همیشه خالی است. این تنظیم باعث می‌شود که با ورود افراد به داخل استخر، آب اضافی ناشی از وزن افراد به بخش خالی منبع تعادلی وارد شود.

    محاسبه و انتخاب منبع بالانس

    در فرآیند تصفیه آب استخر نیز باید فضای کافی برای جایگاه منبع تعادلی در نظر گرفته شود. این منبع تعادل ابعاد بزرگی دارد و بهتر است پایین‌تر از لبه استخر قرار گیرد تا آب سرریز استخر بتواند به طور خودکار به آن منبع وارد شود.

    سه عامل اصلی برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم مخزن بالانس عبارتند از:

    1. نصب شناور و تنظیم میزان آب با توجه به وزن افراد شناگر: با توجه به تعداد و وزن افرادی که وارد استخر می‌شوند، میزان آب در بخش پر مخزن بالانس تنظیم می‌شود. این عامل به تعادل حجم آب و وزن افراد کمک می‌کند.
    2. حجم آب مصرفی برای بک‌واش فیلترها: برای تصفیه آب استخر، نیاز به مصرف آب برای عملیات بک‌واش فیلترها دارید. این مقدار آب باید به طور مداوم به بخش پر مخزن بالانس اضافه شود تا تعادل آب در سیستم حفظ شود.
    3. سیستم هیدرولیکی استخر: سیستم هیدرولیکی برای تغییرات جریان آب در استخر و جکوزی نقش مهمی ایفا می‌کند. باید اطمینان حاصل شود که سیستم هیدرولیکی به درستی کار می‌کند تا آب به طور متناسب به دو بخش پر و خالی منبع تعادلی تامین شود.

    محاسبه حجم منبع بالانس :

    در نهایت، محاسبه منبع تعادلی برای استخر نیازمند توجه به دو بخش اصلی است: بخش خالی که همواره خالی باشد و بخش پر که همواره آب داشته باشد. این تنظیمات به تعادل در مصرف و مدیریت آب در استخر و جکوزی کمک می‌کند.

    بخش همیشه خالی منبع بالانس از رابطه ذیل محاسبه می شود:

    Qe = ( A / Pa ) x m x 0.1198

    ft2  مساحت استخر: A

     ft2 مساحت مورد نیاز هر فرد: Pa

    ib  مقدار متوسط جرم هر نفر: m

     gal حجم همیشه خالی: Qe

    این بخش منبع تعادل در هر حالتی باید آب داشته باشد تا از ورود هوا به پمپ تصفیه استخر جلوگیری کند. در حالت فعالیت معمولی چنانچه 10 درصد منبع، آب داشته باشد مشکلی ایجاد نخواهد شد. اما زمانی که فیلتر بک واش می‌شود، مقداری از آب استخر به فاضلاب فرستاده می‌شود که در این حالت سطح منبع بالانس کاهش می‌یابد.

    بخش پر منبع تعادل باید به گونه‌ای باشد که در هنگام بک واش خالی نشود. پس برای محاسبه بخش پر این منبع باید دبی محاسبه شده برای پمپ تصفیه و مدت زمان یک بک واش کامل را بدانید. مدت زمان لازم برای بک واش را تقریبا 10 دقیقه در نظر بگیرید و واحد دبی بدست آمده را به m3/hr تبدیل کنید. و بخش همیشه پر از رابطه ذیل محاسبه می شود:

    Qf = Q x Bt

     Hr  زمان شستشو: Bt

    GPM  دبی مدار در گردش: Q

    نصب سنسورهای کنترل سطح مخزن بالانس به منظور جلوگیری از افزایش میزان آب makeup  و سر ریز شدن آب از مخزن. با وجود شیر کنترلی اتوماتیک در ورودی خط مکش مخزن به طرف پمپ مکش اگر سطح آب از حداقل سطح مخزن پایین‌تر باشد، می‌توان برای جلوگیری از ایجاد خلاء در خط مکش پمپ، بطور اتوماتیک شیر را قطع کرد و ورودی آب از مخزن تعادل به پمپ سیرکوله را بست.

    با وجود سنسور کنترل می‌توان مقدار آب خارج شده از لوله مکش در منبع بالانس را کنترل کرد. به این معنی که اگر آب در مخزن به ماکسیمم برسد، شیر خروجی آب از مخزن بالانس به سمت پمپ کاملاً باز می‌شود.

    مخزن تعادل باید به عنوان بخشی از سازه استخر از بتن ساخته شود. در نهایت با جمع این دو حجم ، حجم نهایی منبع بالانس محاسبه شده و با مراجعه به کاتالوگ ، منبع بالانس انتخاب می شود.

     

    توانستیم نرم افزاری تحت وب طراحی کنیم قابل استفاده برای مهندسان ، مجریان و استادکاران شاغل در حوزه تاسیسات ، که با طراحی فلودیاگرام و انتخاب تجهیزات و تهیه پیشفاکتور کار را برای شما راحت تر خواهد کرد. برای ورود به نرم افزار کلیک کنید.

    پیشنهاد میکنیم قبل از ورود به نرم افزار مقالات ذیل را مطالعه فرمایید.

    آشنایی با نرم افزار کایرال

    طراحی موتورخانه استخر به کمک نرم افزار کایرال

    آمارگیر وبلاگ